Hallo allemaal,Cynthia Smits

Mijn gewicht is engszins altijd wel vanaf kinds af aan een probleem voor mij geweest. Het te dik zijn, jojo-effect, niet op te hoogte zijn wat genoeg en gezond eten is. Ik denk dat jullie enigszins wel weten wat ik hierbij gevoeld heb. Het was zeker geen pretje. De onzekerheid die erbij kwam kijken. Verschillende diëten geprobeerd en ik moet eerlijk zijn bij alles heb ik wel iets geleerd. Een klein voorbeeld bij een ander dieet leerde ik wat gezond eten was. Het continu tellen was alleen vermoeiend en niet iets wat ik mijn hele leven wil blijven doen. Het was al een heel proces wat ik doorliep met mijzelf, voordat ik bij Cambridge kwam.

Het afvallen bij Cambridge was ook niet iets wat ik moeilijk vond. Het stabiliseren! Dat is het moeilijkste. Het leren op gewicht blijven. Een periode experimenteren, ontdekken hoeveel je mag eten, Hoeveel je kan eten, Het luisteren naar je lichaam en hoe je lichaam op bepaalde voedingsproducten reageert. Iedereen zijn lichaam is namelijk anders en reageert dus ook anders.

*Ik weet bijv. dat als ik Ranja gaat drinken. Al is het maar een glas. Mijn lichaam er zo sterk op reageert. Dan mag ik verwachten dat ik daarna wel een kilo ben aangekomen.

*Je leest overal dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is. Helaas is ontbijt voor mij de moeilijkste maaltijd van de dag. Om consequent iets te eten weet ik wel dat een supplement van Cambridge bijna altijd wel lukt om binnen te krijgen. Wat ervoor zorgt dat ik op gewicht blijft.

*Als ik veel koolhydraten tot mij neem en/of te grote porties eet wat mijn lichaam aankan of nodig heeft. Dan krijg mijn lichaam een heel vol, zwaar en dik gevoel. Dit zorgt er mentaal voor dat ik mijzelf dik en lelijk ga vinden. Het luisteren naar mijn lichaam is hierdoor wel een groot aspect geweest in mijn stabilisatie periode.

*Ik ben echt iemand die veel sport. Voor mij is veel sporten tussen de 3 a 4 uur per week. Sinds een paar weken tik ik soms de 5 uur wel aan. Helaas is mijn verbranding niet snel, dus ik mag wel ietsje meer eten. Het is alleen niet te vergelijken met een hele maaltijd.

Oftewel het leren kennen van je lichaam en wat je lichaam nodig heeft is heel essentieel. Cambridge heeft hier mij ontzettend mee geholpen. Er is heel veel aandacht voor de stabilisatieperiode, zodat je het ook leert en niet terugvalt in je oude gewoontjes. Dat je ook de informatie heb, weet en kunt gebruiken om op gewicht te blijven die ook bij je lichaam past. Waar jij je prettig bij voelt. Dit kan zelfs een ander gewicht zijn dan wat je in eerste instantie in je hoofd had en als streefgewicht heeft opgeschreven. Dit is dan iets wat je ontdekt tijdens het proces.

Persoonlijk ben ik hier Petra heel dankbaar voor. Ze staat altijd voor je klaar met vragen, als het een weekje niet goed gaat of juist wel. Ze veroordeelt en beoordeeld niet. Is altijd begripvol en probeert je altijd weer met positieve motivatie de deur uit te laten gaan. Petra luistert ook echt naar je en kijkt dan naar oplossing wat voor jou dan ook kan gaan werken. Waar je zelf dan ook vertrouwen in hebt. Ze neemt de moeite om uitleg te geven en je te adviseren. Aan de andere kant beschermt ze je ook, want als ze merkt dat je roofbouw op je lichaam doet. Dan zal ze dit zeker naar je communiceren en als het niet stopt zal ze er ook niet aan meewerken. Dit vanwege je gezondheid. Petra staat er echt voor dat je gezond afvalt met daarna een goede stabilisatieperiode. Open communicatie, waarbij je mag leren, afvallen en herstellen op je eigen manier binnen het concept van Cambridge. Dit heb ik als zeer fijn ervaren. Dank je wel Petra! Petra als coach is namelijk een zeer groot deel in de weg naar gewichtsverlies, waardoor de formule van Cambridge ook echt werkt.

*** Review en foto geplaatst met toestemming.